Subvenció local per a la reactivació social i econòmica de Vallirana:
Foment de l’ocupació i de l’activitat econòmica – Convocatòria 2023 – (LíniaL3).
Termini sol·licituds: del 27/07/2023 fins al 30/09/2023
1. ASPECTES GENÈRICS DE LES BASES REGULADORES I DE LA CONVOCATÒRIA 2023 (LÍNIA L3)
- FINALITAT DE LA SUBVENCIÓ: Reactivació social i econòmica de Vallirana davant escenari socioeconòmic post crisi sanitària de la pandèmia COVID-19, així com la promoció d’actuacions per a la millora de l’eficiència energètica i la sostenibilitat i per a la consecució de la igualtat de gènere entre el teixit associatiu i econòmic local.
- LÍNIES DE SUBVENCIÓ (Bases reguladores): Línia 3: Projectes de millora d’activitats i serveis, d’adequació de locals i establiments i d’inversions.
- BASES REGULADORES ESPECÍFIQUES:
- Aprovació al Ple ordinari: 28/04/2022
- Publicació al BOPB: 29/06/2022
- CONVOCATÒRIA I EXTRACTE:
- Aprovació per Junta Govern Local: 20/07/2023
- Publicació Extracte al BOPB:26/07/2023
- Enllaç al portal de transparència: https://www.seu-e.cat/ca/web/vallirana/govern-obert-i-transparencia/contractes-convenis-i-subvencions/convenis-i-subvencions/convocatories-de-subvencions-i-ajuts
- CRÈDIT INICIAL CONVOCATÒRIA 2023, línia L3:
- Quantia inicial disponible (possibilitat d’increment de les partides al llarg del procés):
- L3a) Per despeses corrents: 10.000,00 €
- L3b) Per despeses d’inversió: 50.000,00 €
- Quantia inicial disponible (possibilitat d’increment de les partides al llarg del procés):
- TERMINI DE SOL·LICITUDS L3 (convocatòria 2023):
- Inici de sol·licituds: 27 de juliol de 2023 (publicació Extracte de la Convocatòria al BOPB, el 26/07/2023).
- Finalització de sol·licituds: 30 de setembre de 2023
- Cal presentar instància pel Registre (seu electrònica), adjuntant:
- formulari de sol·licitud-justificació L3 normalitzat,
- formulari de justificació Relació de despeses L3a (per despeses corrents) i/o formulari de justificació Relació de despeses L3b (per despeses d’inversió) normalitzats, i
- la documentació especificada al formulari de sol·licitud-justificació
- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ: Resol les sol·licituds la Junta de Govern Local. Es concedeix, si procedeix (segons requisits i condicions de cada línia), totesles sol·licituds presentades. En cas que l’import de totes les sol·licituds rebudes sobrepassi el crèdit total disponible de la partida assignada es recalcularà l’import individual sol·licitat proporcionalment al crèdit total de la partida. Màxim termini de resolució: 31/12/2023.
- FASES DE GESTIÓ DE LA SUBVENCIÓ:
- Entitat sol·licitant presenta la sol·licitud-justificacióen el termini de sol·licitud establert. Les actuacions subvencionables han d’estar executades i pagades en el moment de presentació de la sol·licitud.
- Instrucció tècnica de la sol·licitud rebuda:
- revisió del compliment dels requisits de Bases i Convocatòria
- revisió documentació de la sol·licitud i de la justificació
- Elaboració de la proposta d’acord de la concessió o denegació de la subvenció i del pagament si procedeix.
- Resolució de la sol·licitud per la Junta de Govern Local, acceptació justificació, tancament expedient i notificació.
- FASES, PRESENTACIÓ DOCUMENTACIÓ I TERMINIS:
- Sol·licitud-justificativa de subvenció (L3):
- Presentar instància per seu electrònica i registrar:
- formulari de sol·licitud de subvenció (model normalitzat)
- documentació de sol·licitud que correspongui
- formulari de justificació de subvenció (models normalitzats L3a i L3b)
- documentació justificativa
- La Junta de Govern Local resol, de manera conjunta, màxim fins 31/12/2023.
- Pagament del 100%: es tramita amb la resolució favorable de la sol·licitud.
- Presentar instància per seu electrònica i registrar:
- Execució actuació subvencionada:
- El fet subvencionable (la millora de l’activitat o servei, l’adequació del local-establiment o la inversió) s’ha d’haver realitzat i pagat en el moment de la sol·licitud de subvenció.
- Sol·licitud-justificativa de subvenció (L3):
- RÈGIM D’INCOMPATIBILITATS:
- L3: Projectes de millora d’activitats i serveis, d’adequació de locals i establiments i d’inversions. La subvenció rebuda per aquesta línia és compatibleamb qualsevol altra subvenció, pública o privada, però… Compte! La normativa de subvencions estableix que el sumatori de diversos ajuts, per a una mateixa despesa, no pot superar el cost de la pròpia despesa. S’ha d’informar a les corresponents administracions d’aquest cofinançament.
2. LÍNIA 3 (L3) Projectes de millora d’activitats i serveis, d’adequació de locals i establiments i d’inversions (adreçat al comerç, petites empreses i ESALs de Vallirana)
- PERÍODE D’EXECUCIÓ DE LES ACTUACIONS: Se subvenciona les activitats i projectes d’aquesta línia realitzats i pagats entre l’1 d’octubre de 2022 i el 30 de setembre de 2023.
- REQUISITS ENTITATS SOL·LICITANTS:
- Tenir un local o establiment a Vallirana de fins a 500 m².
- Tenir una plantilla de 10 treballadors/ores o menys (a data de la sol·licitud).
- Excepció: Aquests dos requisits no s’aplicaran a empreses de la restauració i aquelles altres relacionades amb activitats d’educació, esport, oci i lleure.
- ACTUACIONS SUBVENCIONABLES (per projectes ja realitzats) (I):
- L3a) Actuacions o projectes amb despeses corrents:
- Millora o adequació de l’activitat econòmica habitual i/o diversificació-innovació amb d’altres activitats que suposin un avenç en el desenvolupament de l’activitat (ampliació de mesures sanitàries anti-Covid, noves línies de producció i/o vendes…).
- Manteniment d’Appsi pàgines web en funcionament.
- Informes i estudis diversos que no s’hagin executat encara (plans d’igualtat de gènere, d’assetjament laboral, de prevenció de riscos laborals, d’eficiència energètica i sostenibilitat…).
- L3a) Actuacions o projectes amb despeses corrents:
- ACTUACIONS SUBVENCIONABLES (per projectes ja realitzats) (II)
- L3b) Actuacions o projectes amb despeses d’inversió (inclou els informes i estudis necessaris dels projectes d’inversió executats.):
- Implantació de sistemes de teletreball i d’e-commerce, creació d’Appsi pàgines web, sistemes digitals de gestió de clients, màrqueting digital…
- Transformació de l’activitat presencial cap al món digital (processos de gestió, producció, venda i logística).
- Digitalització i automatització de la gestió comercial.
- Obres noves o de rehabilitació per a la millora i condicionament dels espais interns i externs dels locals i establiments on s’ofereix atenció al públic en horari comercial fixe.
- Eliminació de barreres arquitectòniques.
- Adquisició de nou mobiliari o reparació.
- Adquisició o substitució d’equipament, màquines i eines per al desenvolupament de l’activitat de l’establiment.
- Implementació de plans o mesures per a la igualtat de gènere.
- Implementació de millores en l’eficiència energètica i la sostenibilitat.
- Incorporació de sistemes de “packaging” ecològic.
- L3b) Actuacions o projectes amb despeses d’inversió (inclou els informes i estudis necessaris dels projectes d’inversió executats.):
- DESPESES SUBVENCIONABLES (I)
- L3a) Actuacions o projectes amb despeses corrents:
- Compres de mercaderies i matèries primeres.
- Contractació d’assessoria externa, consultoria i formació.
- Serveis professionals independents.
- Plans de màrqueting necessaris per impulsar els projectes.
- Compra de material per a l’adequació d’espais per a la protecció i seguretat laboral relacionat amb la COVID19.
- Informes i estudis relacionats amb la promoció de l’eficiència energètica i la sostenibilitat, la igualtat de gènere d’altres, a la pròpia organització, que no s’hagin executat encara.
- Qualsevol altra despesa necessària per desenvolupar el projecte.
- L3a) Actuacions o projectes amb despeses corrents:
- DESPESES SUBVENCIONABLES (II)
- L3b) Actuacions o projectes amb despeses d’inversió:
- Contractació d’assessoria externa i consultoria.
- Serveis professionals independents.
- Informes i estudis dels projectes implementats.
- Nova construcció, reformes i rehabilitacions.
- Retolació exterior i interior.
- Compra de maquinària i altres estris.
- Compra d’equips i aplicacions informàtiques i de telecomunicacions.
- Compra de serveis web, xarxes socials professionals i altres similars.
- Compra de mobiliari i qualsevol altre actiu necessari.
- Estudis, plans i intervencions relacionats amb la promoció de l’eficiència energètica i la sostenibilitat a la pròpia organització.
- Estudis, plans i intervencions relacionats amb la promoció de la igualtat de gènere a la pròpia organització.
- Qualsevol altra despesa d’inversió necessària per desenvolupar el projecte a subvencionar.
- L3b) Actuacions o projectes amb despeses d’inversió:
- DESPESES NO SUBVENCIONABLES
- Veure Bases reguladores (base 5.4) i Convocatòria.
- PERCENTATGES I IMPORTS MÀXIMS A SUBVENCIONAR:
- L3a) Actuacions o projectes amb despeses corrents: Se subvenciona el 50% de la base imposable i fins a un import màxim de 1.500,00 €.
- L3b) Actuacions o projectes amb despeses d’inversió: Se subvenciona el 50% de la base imposable i fins a un import màxim de 4.000,00 €.
3. TAULA RESUM:
Es pot sol·licitar subvenció pels següents tipus de despeses, i segons percentatges i límits especificats a continuació:
Tipus de despeses: | Percentatge subvenció i imports màxims subvencionables: | |
---|---|---|
L3a): | Despeses corrents | 50% base imposable de les despeses realitzades -Màxim fins 1.500,00 € |
L3b): | Despesesd’inversió | 50% base imposable de les despeses realitzades -Màxim fins 4.000,00 € |